keskiviikko 31. elokuuta 2011

Meni hermo...

 ... puhelinmyyjiin!! Ei mene päivää, etteikö jotain lehteä kaupattaisi!  (Kuva: Perunkirjoituspalvelu Nikkanen)

A-lehtimyyjät tuntuvat erityisen sinnikkäiltä! Viherpiha-jatkotilausta kauppasi puolentusinaa puhelinmyyjää, ja kun viimein hellyin (oli NIIIIN kiva poika luurin päässä), niin eikös sama rumba alkanut Avotakan kanssa.

Nyt harmittaa, että tilasin!

Eikä mitään vaikutusta, jos sanoo EI KIITOS, EI MITÄÄN LEHTIÄ! Heti perään - saman puhelun aikana - tarjotaan Eevaa, Meidän mökkiä, Makua, Mondoa, Kauneus&Terveyttä ja jopa Ristikkolehteä. EI KIITOS!!!

 

Nyt saan olla kokonaiset 3 vuotta rauhassa, asetin suoramarkkinoinnin eston!

Olkaa hyvät, tässä teillekin se jumalainen numero:
0600 13404

17 kommenttia:

enkulin käsityöt kirjoitti...

Minulla on tuo esto, silti tulee vielä puheluita. Vähemmän tosin.

Sonja kirjoitti...

Kyllä estonkin kanssa saa vielä myyntipuheluita :( Kaikista ärsyttävintä on se, että kun myyjälle ilmoittaa "hei mulla on se myyntiesto", sen sijaan että myyjä toivottelisi hyvät päivänjatkot, alkaa hän jankkaamaan onko se ollut maksullinen palvelu vai tuo ilmainen ja minkä niminen ja milloin otettu kun ei se näy täällä heidän tiedoissaan... ja argh!

JaanaElina kirjoitti...

Eilen taisi tulla kolme puhelua.Kaikki katkaisin kesken puhelun.Olen ottanut sellaisen käytännön koska yleensä soittaja puhuu taukoamatta,ettei saa sanottua väliin etten tilaa mitään.Olisi kohteliasta edes kysyä,että on sopiva kohta soitella.
Pyrin kyllä olemaan ystävällinen,koska tiedän että soittaja tekee vaan työtään ja yrittää hankkia muutamaa euroa lisää tilauksista.Oma tyttöni oli joskus opiskeluaikana iltatöissä tälläisessä firmassa,missä kaupiteltiin jotain muuta kuin lehtiä,esim.puhelinliittymiä.Monenlaisia vastaajia tuntui olevan toisesa päässä,joku purki pahanpäivänsäkin puhelimeen.

Tuo esto olisi hyvä.Pitääkin ottaa numero ylös.

Heleena kirjoitti...

Mulla on ollut lankaliittymässä esto jo 2,5 vuotta. Se toimii kohtuullisen hyvin. Harvoin joku erehtyy ja aloitaa kehumalla kuinka hyvä asiakas olen. Kännykkä numeroa en koskaan ole antanut minnekkään, joten saan olla rauhassa.

Riitta kirjoitti...

Mullakin estosta huolimatta tulee soittoja ,mut harvemmin onnex! Mä sanon heti alkuun et en osta mitään kiitos ja laitan luurin kiinni, sen opettelu oli vaikeeta ku tiedän parin tuttuninikin joutuneen kyseistä työtä kokeilemaan ja mietin että miltä myyjästä tuntuu, mut sit tajusin että mulla on oikeus olla kuuntelematta noita myyjiä !

Leena kirjoitti...

Kiitos tästä palvelusta. Lankapuhelimeni sai heti eston, kännykkääni en tarvitse, kun sen numero on salainen, mutta mieheni kun tulee kotiin, annan hänelle heti numeron.

Aija kirjoitti...

Hyvä että laitoit eston. Itse olen sitä mieltä, että turha valittaa soitoista, jos ei laita estoa. Joitain soittoja voi silti tulla, mutta itselleni ei ole tullut enää vuosiin, vaikka eston laitostakin on yli 3 vuotta.

Ei esim. kannata laittaa numeroaan mihinkään arvontalappuseen tms.

Ja tässä ihan vapaasti käyttöön mun sanani, joita käytin silloin kun soittoja vielä tuli. Kunhan myyjä oli esitellyt itsensä, tavalla tai toisella että kävi ilmi että kyse on lehtimyyjästä, minä sanoin ystävällisellä äänensävyllä "Kuule, mä tiedän, että sulla on loistavan hyvät tuotteet, joita sä myyt ja sulla on upeita edullisia tarjouksia, mutta mua ei nyt kiinnosta, joten me molemmat käytetään aikamme paremmin kun lopetetaan tämä puhelu." Yleensä sieltä kuului hämmästynyt "Selvä, heippa" tai sitten oli ehkä hetken hiljaista. Mä en välttämättä jäänyt kuuntelemaan edes sitä vastausta vaan suljin puhelimen.

Joten mä en edelleenkään ymmärrä, miten ne voi ketään häiritä, kun pakko ei ole vastata, eston voi laittaa, ja jos vastaa, voi ystävällisen napakasti sanoa sellaisen EIn, että viesti menee jakeluun. Ja jos ei muuta niin lyö sitten vaan suoraan luurin korvaan.

Sirutuuli kirjoitti...

Miulle on jäänyt eräs kerta elävästi mieleeni, kun lehtimyyjä soitti. Oltiin Citymarketissa kaupassa ja myyjä jankkasi ja jankkasi, olis sitä ja tätä ja tota. Meni hermo ja karjaisin niin kovaa, kun ääntä lähti, että usko jo! Mie en tilaa mitään! Ja miulla on kova ääni, kun sille päälle satun :)
Kaikui koko kauppa, eikä edes hävettänyt yhtään :)
Nykyisin sanon olevani pahassa paikassa tai jätän vastaamatta, jos en tunne numeroa.

Zzz kirjoitti...

"Jos on kysymys rahasta, niin vastaus on ei". Tämän kun sanoo ja pistää luurin kiinni, niin ei tule enää soittoja :). Eikä tartte olla yhtään huono omatunto, jokainen päättää itse omista rahoistaaan ja tilaamisistaan.

Maina kirjoitti...

Mulla oli tuo esto myös aikaisemmin, ei lie enää voimassa. Siitä huolimatta puheluita tuli jonkin verran ja siellä langan toisessa päässä oli tosiaankin monenlaista suhtautumista, kun asiasta mainitsin. Nykyäänkin soittoja tulee silloin tällöin, mutta olen ottanut tavaksi heti alkuun kysyä, että oletko myymässä jotakin ja kun vastaus on kyllä, kerron etten koskaan osta mitään puhelimitse. Toivottelen hyvää päivänjatkoa ja suljen puhelimen. Tavallisesti en edes vastaa oudoista numeroista tuleviin soittoihin. Muut kuin lehtimyyjät jättävät viestin vastaajaani.
Mutta ONNEA suoramarkkinointieston kanssa. Toivottavasti tomii :)

Mäntylän Mummi kirjoitti...

Samat tunnelmat on a-lehdistä =I

Anonyymi kirjoitti...

Tuo esto on muuten hyvä ja aika toimivakin, mutta valitettavasti kaikki suoramarkkinointifirmat eivät ole tehneet sopimusta ko. systeemin noudattamisesta, joten kyllä niitä soittoja jokunen aina tulee. A-lehdillä muuten on sopimus :-)
Ja hei jos sen Viherpihan tilaaminen harmittaa, niin Sulla on oikeus perua tilaus muistaakseni 8 päivän ajan jopa vielä ensimmäisen lehden saapumisen jälkeen!

- ShamanCat

Aija kirjoitti...

Ekan lehden tultua voi vielä peruuttaa tilauksensa. Itse taannoin peruutin Voi hyvin -lehden. Jostain mistä lie keksin tilata jonkun tarjouksen ja kun eka lehti näyttikin olevan enempi newage-hömppää soitin ja sanoin että kiitos ei.

Rakkauden talon Paula kirjoitti...

Kiitos Enkuli, Sonja, JaanaElina, Heleena, Riitta, Leena, Aija, Sirutuuli, Neferi, Maina, Aila ja ShamanCat!
*
Ahaa, vai on tähänkin tullut jo useampia (kilpailevia?) palveluntarjoajia!?
Joskus vuosia sitten, kun oli vain yksi tarjoaja, suoja oli 100%. Vaan pari vuotta sitten suoja katkesi, ja ajan myötä soittojen määrä on pikkuhiljaa lisääntynyt (vaikka numeroani en turhan päiten viljelekään).
*
Useimmat puhelinmyyjät ovat ihan asiallisia ja lopettavat puhelun kohteliaan kieltäytymisen jälkeen, mutta muutama ylisinnikäs sai kyllä käämin kärähtämään!
*
Törkein tapaus oli kaapelitv-myyjä, joka soitti Miehelle. Kun Mies ei ollut kiinnostunut, käytiin seuraavanlainen keskustelu:
- Ai jaa, ei porno kiinnosta!?
- No eipä kiinnosta.
- No olisi täällä tarjontaa myös teille poikkeaville!
- Mistäs firmasta sinä soititkaan?
- Tuut-tuut-tuut...

Anonyymi kirjoitti...

Meitä on asiallisia ja ammattitaitoisiakin myyjiä, jotka teemme työtämme hyvällä, iloisella mielellä -ja yleensä myös hyvän työnantajan palveluksessa.

Suoramarkkinointiesto on tuskin koskaan täysin sataprosenttinen...

"Kiitos, mutta ei kiitos!" toimii yllättävän hvyin. Ja jättää varmasti molemmille osapuolille paremman mielen kuin luurin paiskominen korvaan.

Tällä kertaa anonyymisti, yleensä kirjoittelen aina omalla nimelläni, mutta nyt jääköön väliin ...

Mukavaa, toivottavasti puhelinmyyjien häiritsemätöntä loppuviikkoa.

*15v. luureissa*

Rakkauden talon Paula kirjoitti...

Kiitos "15 v luureissa"!
Kiva, että kommentoit!
*
Kuten sanoinkin, useimmat puhelinmyyjät ovat mukavia ammattilaisia, mutta isoon joukkoon mahtuu sitten aina jokunen "ei niin alalle sopiva", jotka ikävästi tahraavat koko ammattikunnan maineen. Näin on varmaan vähän joka alalla, mutta puhelinmyyjien "kasvottomuus" leimaa helpommin koko joukon.
*
Olen samaa mieltä, puhelun voi lopettaa kohteliaasti - ei se luurin korvaan paiskaaminen paranna kummankaan osapuolen oloa.

minkki kirjoitti...

KIITOS tästä numerosta!! Tuli tarpeeseen.
Viikon aikana jo neljä myyjää soittanut. Nyt riitti.